چگونه در سفر ایمن باشیم؟

چگونه در سفر ایمن باشیم؟

چگونه در سفر ایمن باشیم

 

در سفر اتفاقات و حوادث خوب و بدی روی می دهد، خصوصا اگر سفرتان بین المللی باشد امکان اینکه امنیت تان در سفر به خطر بیفتد وجود دارد. در این نوشته نکاتی را ذکر خواهیم کرد که اتفاقات بد سفر را به حداقل می رسانند.

با راه های کلاهبرداری در سفر آشنا شوید
به هر کجا که در جهان می روید، همیشه افرادی پیدا می شوند که بتوانند کلاهتان را بردارند. هر کس فکر می کند که آنقدر باهوش هست که کسی  نتواند سر او را کلاه بگذارد، اما حقیقت این است که همیشه روش های مختلفی وجود دارد که ممکن است پول خود را در سفر ازدست بدهید. بهتر است دقت خود را به نهایت برسانید تا کلاهبرداران را شناسایی کنید.

شماره تلفن های ضروری هر مقصد را بدانید
در صورتی که در سفر گرفتار حوادث مختلف شوید، شما ممکن است وقتی برای تلفن زدن به خدمات پلیس محلی یا آمبولانس یا راهنمایی از نزدیکترین سفارت کشور خود نداشته باشید. بهترین راهکار برای نجات از شرایط اینچنین، ثبت شماره ها و اطلاعات مفید در مورد شهر یا کشور مقصد در تلفن یا دفترچه یادداشت است. در این حالت اگر اتفاق ناگواری رخ دهد، شما می دانید که باید با چه کسی تماس بگیرید یا به کجا مراجعه کنید.

وب سایت وزارت امور خارجه را بررسی کنید
بهتر است به وب سایت امور خارجه کشور مقصد مراجعه کنید و توصیه ها را مطالعه کنید. درست است که در وب سایت تمام جزئیات گنجانده شده است، اما می توانید لیستی از آن ها را تهیه کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. تحقیق در مورد هشدارهای سفر به شما ایده ای کلی درباره خطرات احتمالی که در کشور مقصد وجود دارد، می دهد.

وسایل با ارزش خود را در صندوق های قفل دار نگه دارید
این ایده که در سفر نباید اشیای ارزشمند را با خود حمل کرد، فکر بدی نیست، اما اگر وسایلی دارید که حتما می بایست در سفر همراهتان باشد، یک صندوق قفلدار به همراه داشته باشید تا بتوانید از امنیت آن ها اطمینان حاصل کنید. حتما می دانید که اغلب ساک ها امنیت چندانی ندارند بهتر است به دنبال ساک هایی باشید که به این آسانی ها باز نشود.

بیمه مسافرتی خریداری کنید
شما هیچ وقت نمی دانید که کی و چه وقت به این بیمه نیاز خواهید داشت، اما لازم است که این بیمه را در سفر خریداری کنید تا بتوانید در کمال آرامش سفر کنید. همه مسافران می بایست بیمه سلامتی و سفر را داشته باشند. اینکه در حین پیشامد گریه کنید و غمگین باشید، چیزی را حل نمی کند، بلکه می بایست از قبل به فکر باشید و به این موضوع دقت کنید.

به لباس پوشیدن خود دقت کنید
طرز پوشش شما به راحتی می تواند شما انگشت نما کند و هدف خوبی برای مهاجمان یا کلاهبرداران مشخص سازد. اگر می خواهید در بین انبوه جمعیت به چشم نیایید تا جای امکان مشابه مردم محلی هر شهر لباس بپوشید.
همچنین بسیاری از کشورهای اسلامی دارای رهنمودهای خاص کد لباس هستند که اغلب به شدت اجرا می شوند و مقصد های دیگر دارای قوانینی هستند که ممکن است به آن ها بی توجه باشید. چنانچه با خرید تور اروپا به یکی از کشورهای اروپایی سفر کنید و یا اینکه به کشورهای مسلمان بروید، می بایست با قوانین آن ها آشنا شوید و بر طبق این قوانین پیش روید.