هر آنچه که قبل از سفر به استانبول باید بدانید

هر آنچه که قبل از سفر به استانبول باید بدانید

 

قبل از خرید تور استانبول برای تعطیلات، چیزهایی است که باید درباره این شهر بدانید.

چه زمانی به استانبول سفر کنیم؟

همانطور که می دانید، استانبول یک مقصد گردشگری محبوب است. بنابراین، اگر شما در طول فصل اوج تعطیلات و یا در جشنواره ها برای خرید تور استانبول برنامه ریزی می کنید، مطمئن شوید که بهترین تور را با بهترین قیمت خریداری می کنید، چرا که در این زمان ها، به علت تقاضای زیاد برای سفر به این شهر، قیمت تور استانبول بالا می رود.

تقریبا در هر فصلی از سال می توان به استانبول سفر کرد، اما بهترین زمان های پیشنهادی برای سفر به استانبول، بهار و پاییز هستند. اگرچه ایرانی ها دوست دارند به خاطر تعطیلات تابستان ها را سفر کنند. ولی در بهار و پاییز آب و هوا مناسب تر است و از طرفی جشنواره ها و حراج های بسیاری در این دو فصل برگزار می شوند.

اطلاعات مربوط به ویزای ترکیه را از کجا بیابیم؟

لازم به ذکر است که اطلاعات مربوط به ویزای هر کشور را می توان از صفحات مربوط به وزارت امور خارجه همان کشور دریابید و یا اینکه با کنسولگری مقصد در کشور خود تماس حاصل نمایید. اما لازم به ذکر است که از ایران نیاز به دریافت ویزا برای ورود به این کشور ندارید.

هواپیمای شما در کدام فرودگاه به زمین می نشیند؟

در استانبول 3 فرودگاه وجود دارد:
ــ فرودگاه Hazerfen که یک فرودگاه خصوصی در استانبول است.
ــ فرودگاه آتاتورک که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد.
ــ فرودگاه Sabiha Gêkçen در بخش آسیایی شهر است.

حمل و نقل در استانبول

استانبول شهری است که خاموشی ندارد و در هر ساعت از شبانه روز وسایل نقلیه برای گشت و گذار در سطح شهر وجود دارند. تراموا، مترو، راه آهن کابلی، ماشین کابلی، تاکسی و اتوبوس شهری گزینه هایی هستند، که می توانید با استفاده از آنها به هر نقطه از شهر سفر کنید. البته برای جابجایی بین قسمت اروپایی و آسیایی استانبول می توان از کشتی و قایق هم استفاده کرد. در طول اقامت خود در استانبول می توانید به راحتی از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، چرا که امن و راحت است.

در استانبول چه بپوشید؟

شما می توانید در سفر به استانبول لباس هایی را که در شهرهای اروپایی می توان به تن کرد، بپوشید. در این شهر سبک لباس اروپایی غالب است اما بسیاری از مسافران خانم روسری و لباس های متعارف خود را به تن می کنند. لازم به ذکر است که در هنگام بازدید از مساجد و مقبره ها لباس های پوشیده بپوشید.

باید این نکته را به شما متذکر شویم که با خرید تور استانبول، حتما کفش های پیاده روی مناسب با خود همراه داشته باشید، چرا که حتما می بایست در خیابان های شهر قدم بزنید و لذت ببرید. استانبول شهری شلوغ و جذاب است که پیاده روی در آن فوق العاده است.

ــ همانطور که در هر شهر شلوغ می بایست احتیاط های لازم را انجام دهید، مراقبت از وسایل شخصی خود را در مکان های شلوغ در استانبول را فراموش نکنید، آن ها را در اتوبوس، تراموا یا مترو و یا در تاکسی رها نکنید.

خرید در استانبول

اگر شما در سفر، برنامه ای برای خرید و گشت در مراکز خرید دارید، باید بگوییم که استانبول یکی از بهترین گزینه ها می باشد. مراکز خرید بسیار، مغازه ها، بازارها و فروشگاه های بسیاری را می توانید در گوشه و کنار استانبول بیابید.

در استانبول انواع اقسام مراکز خرید وجود دارند، در این بازارها تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید پیدا می شود. می توانید بهترین پوشاک را از معتبرترین برندها با قیمت مناسب خریداری کنید. به جز از حراجی های فصلی که برپا می شوند مراکز خرید ارزانی وجود دارند که همیشه برپا هستند. با وجود آنکه در بیشتر مغازه ها یورو و دلار مورد استفاده قرار می گیرد، دقت داشته باشید که حتما لیره ترکیه را با خود به همراه داشته باشید.

غذا در استانبول

استانبول بیشتر از هر شهر دیگری تنوع غذایی دارد، آنهایی که اهل شکم گردی هستند، با خرید تور استانبول در واقع جواز ورود به بهشت غذاها را دریافت کرده اند. در این شهر سعی کنید تا می توانید غذاهای محلی را امتحان کنید. در ادامه نام چند مورد از غذاهای محلی استانبول را می آوریم: بورک، اسکندر کباب، لهمجون، سیب زمینی شکم پر، سیمیت، منمن، صدف دریایی میدیه، مانتی، علی نازیک کباب، کونفه، دوروم، تانتونی، کوکورچ، کومپیر، تاووک پیلاو ...

همان طور که مشاهده کردید، استانبول یکی از بهترین شهرهایی است که می توانید به آن سفر کنید. چنانچه قصد خرید تور استانبول را دارید، بهتر است پیشنهادات ویژه پارمیدا را از اینجا ببینید.