تور ژاپن

تور ژاپن

درباره توکیو

توکیو پایتخت ژاپن و پرجمعیت ترین کلان شهر جهان است. همچنین یکی از 47 استان ژاپن است که از 23 بخش مرکزی شهر و چندین شهر، شهرک و روستا در غرب مرکز شهر تشکیل شده است. جزایر ایزو و اوگاساوارا نیز بخشی از توکیو هستند.

قبل از سال 1868، توکیو با نام ادو شناخته می شد. ادو که قبلاً یک شهر قلعه کوچک بود، در سال 1603 هنگامی که توکوگاوا ایه یاسو دولت فئودالی خود را در آنجا تأسیس کرد، به مرکز سیاسی ژاپن تبدیل شد. چند دهه بعد، ادو به یکی از بزرگترین شهرهای جهان تبدیل شد. با بازسازی میجی در سال 1868، امپراتور و پایتخت از کیوتو به ادو نقل مکان کردند که به توکیو ("پایتخت شرقی") تغییر نام داد. بخش‌های زیادی از توکیو در زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 و حملات هوایی سال 1945 ویران شد.

امروزه توکیو انتخاب به ظاهر نامحدودی از خرید، سرگرمی، فرهنگ و غذا را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. تاریخ شهر را می توان در مناطقی مانند آساکوسا و در بسیاری از موزه های عالی، معابد و باغ های تاریخی دانست.

 

ویزای ژاپن

ژاپن با 68 کشور و منطقه معافیت ویزا امضا کرده است که بر اساس آن نمایندگان می توانند برای اقامت کوتاه مدت به سادگی با پاسپورت معتبر خود وارد این کشور شوند.

به دلیل ویروس کرونا جدید، ترتیبات معافیت ویزا با 68 کشور و منطقه ممکن است تغییر کند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت وزارت امور خارجه ژاپن مراجعه فرمایید:

https://www.mofa.go.jp/j_info/visit/visa/short/novisa.html

 

 

پول ژاپن

پول ژاپن دارای تاریخچه ای است که از قرن هشتم پس از میلاد تا امروز را پوشش می دهد. پس از استفاده سنتی از برنج به عنوان یک رسانه ارزی، ژاپن سیستم‌ها و طرح‌های ارزی را از چین پیش از ایجاد یک سیستم جداگانه برای خود اتخاذ کرد.

قبل از قرون هفتم تا هشتم میلادی، ژاپن از کالا برای تجارت استفاده می کرد. به طور کلی شامل اقلامی بود که جمع و جور و به راحتی قابل حمل و نقل بود و دارای ارزش گسترده ای بود. اقلام اصلی پول کالا در ژاپن ، دانه برنج و پودر طلا بود. در طی سال ها تغییرات در پول ژاپن در سال 1946، پس از جنگ جهانی دوم، ژاپن پول قدیمی را حذف کرد و "ین جدید" را معرفی کرد.

از آن زمان، همراه با توسعه اقتصادی ژاپن، ین به یکی از ارزهای اصلی جهان تبدیل شد.

 

 

 

باغ ملی شینجوکوگیون

هنگام بازدید از باغ ملی شینجوکو گیون، در یکی از تاریخی ترین قطعات زمین توکیو قدم بزنید. قبلاً محل سکونت خانواده نایتو در دوره ادو (قرن 17-19) بود، به خانواده امپراتوری منتقل شد. این باغ در حال حاضر یک باغ ملی است که در سال 1949 افتتاح شد و به عنوان یکی از زیباترین باغ های ژاپن شناخته می شود.

این باغ یکی از بهترین ها در نظر گرفته می شود زیرا سه نوع باغ سنتی را با هم ترکیب می کند: رسمی فرانسوی، منظره انگلیسی و سنتی ژاپنی. همچنین یکی از بهترین نقاط توکیو برای تماشای شکوفه های گیلاس است، زیرا این باغ تقریباً 1500 درخت گیلاس دارد. همچنین سروهای هیمالیا، سرو و درختان لاله را خواهید دید. این باغ در پاییز بسیار محبوب است، زمانی که برگ ها شروع به تغییر رنگ به رنگ زرشکی و طلایی می کنند.

 

 

دیزنی سی توکیو

دیزنی سی یک پارک فانتزی در توکیو است که مختص ژاپن است. دیزنی سی توکیو با الهام از اسطوره‌ها و افسانه‌های دریا از هفت بندر مضمون تشکیل شده است:( بندر مدیترانه، جزیره اسرارآمیز، مرداب پری دریایی، ساحل عرب، دلتای رودخانه گمشده، بندر دیسکاوری و آب‌نمای آمریکایی )دیزنی سی به گونه ای طراحی شده است که به طور خاص برای مسافران بزرگسال نیز جذاب باشد.

 

 

 

کاخ امپراتوری توکیو

جاذبه اصلی منطقه مارونوشی توکیو، کاخ امپراتوری با پارک های زیبای قرن هفدهمی است که توسط دیوارها و خندق ها احاطه شده اند. کاخ امپراتوری که هنوز توسط خانواده امپراتوری مورد استفاده قرار می گیرد، در محلی قرار دارد که در سال 1457، لرد فئودال اوتا دوکان اولین قلعه را ساخت، نقطه کانونی که شهر توکیو (یا ادو، همانطور که در آن زمان بود) به تدریج گسترش یافت. .

به اندازه این کاخ، پل نیجوباشی است که به داخل آن منتهی می شود، ساختاری که نام خود ("پل دوگانه") را از انعکاس آن در آب گرفته است. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به دیوار 2 متری اطراف کاخ و دروازه های آن اشاره کرد که یکی از آنها به باغ شرقی هیگاشی-گیوئن منتهی می شود.

قلعه دیگری که می توان از آن بازدید کرد قلعه ادو (قلعه چیودا) است. در سال 1457 ساخته شده است و در منطقه چیودا توکیو واقع شده است.

 

 

مرکز خرید گینزا

گینزا شلوغ ترین منطقه خرید توکیو است و مانند میدان تایمز نیویورک و بسیار قدیمی تر از آن نمادین است.گینزا در واقع مرکز تجاری کشور برای قرن ها بوده است، و جایی است که پنج جاده باستانی که شهرهای بزرگ ژاپن را به هم متصل می کردند. منطقه توکیو با ردیفی از فروشگاه‌های منحصر به فرد و فروشگاه‌های باشکوه عمارت‌نشین، برای گشت و گذار در اطراف یا پرسه زدن بسیار سرگرم‌کننده است. بهتر است در یکی از چای‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها یا رستوران‌های متعدد آن بنشینید و در حال تماشای توکیو باشید.

در تعطیلات آخر هفته، وقتی همه چیز باز است، بهشت خریداران است زیرا تردد ممنوع است و آن را به یکی از بزرگترین مناطق پیاده روی جهان تبدیل می کند. شب که می‌شود، تابلوهای تبلیغاتی غول‌پیکر روی ساختمان‌های متعدد آن، گینزا را در نور نئون روشن غرق می‌کنند.

 

 

جزیره اسرار آمیزتوکیو

جزیره اسرارآمیز در  آتشفشان در مرکز پارک قرار دارد و صفحه ای از نوشته های علمی تخیلی ژول ورن است. در اینجا می توانید اعماق اقیانوس را با یکی از زیردریایی های کاپیتان نمو کشف کنید یا با یکی از وسایل نقلیه علمی او به مرکز زمین سفر کنید.

 

 

معبد میجی

از طبیعت و هنر در معبد میجی لذت ببرید

ساخت معبد باشکوه میجی در سال 1915 آغاز شد و در سال 1926 تکمیل شد. اگرچه ساختار اصلی در طول جنگ جهانی دوم ویران شد، اما در سال 1958 بازسازی شد و یکی از مهمترین مکان های مذهبی توکیو باقی مانده است.

احاطه شده توسط جنگلی همیشه سبز به وسعت 175 هکتار که خانه حدود 120000 درخت است که نشان دهنده گونه های موجود در سراسر ژاپن است - و همچنین "درخت آرزو"، که بازدیدکنندگان می توانند عمیق ترین آرزوهای خود را روی آن بنویسند و آویزان کنند - از ویژگی های برجسته این زیارتگاه می توان به محوطه داخلی آن اشاره کرد.

 

 

توکیو اسکای تری

این برج ارتباطی و رصدی با ارتفاع 634 متر از ناحیه سومیدا در شهر میناتو مانند یک کشتی موشکی بزرگ بیرون آمده است.

توکیو اسکای تری بلندترین سازه این کشور (و بلندترین برج جهان)، در سال 2012 افتتاح شد و با چشم‌اندازهای پانورما از رستوران و عرشه‌ها، به سرعت به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل شد.

با یک پایه طراحی شده به شکل سه پایه عظیم، برج شامل تعدادی از سطوح استوانه ای، از علامت 350 متری، و دیگری در نقطه 450 متری - دومی شامل یک راهروی مارپیچ شیشه ای منحصر به فرد با کف شیشه است.

 

 

 

مرداب پری دریایی

پری دریایی به ساکنان سطح زمین اجازه می دهد تا وارد دنیای زیر دریای آریل و دوستان ماهی اش از پری دریایی کوچک شوند. این منطقه عجیب و غریب از پارک با وسایل سواری و نمایش هایش برای کودکان کوچکتر طراحی شده است.

 

 

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو بیش از 100000 اثر مهم از هنر ژاپنی، چینی و هندی، از جمله بیش از 100 گنجینه ملی را در خود جای داده است.

موزه ملی توکیو که در سال 1938 افتتاح شد، همانطور که معمولاً شناخته می‌شود، شامل آثار برجسته مانند مجسمه‌های بودایی متعدد از ژاپن و چین از قرن ششم تا کنون، و همچنین مجموعه‌های زیبا از منسوجات قدیمی، سلاح‌های تاریخی و تجهیزات نظامی است.

همچنین در موزه ها لباس های تاریخی ژاپنی و سرامیک ها و سفال های آسیایی مشاهده می شود. آثار هنری مهم شامل نقاشی‌های ژاپنی از قرن هفتم تا چهاردهم است و یکی دیگر از مواردی که باید ببینید، مجموعه‌های نفیس موزه از شاهکارهای جلاکاری ژاپنی و چینی قرن‌های مختلف، از جمله نمونه‌هایی از صیقل ‌تراشی، صیقل طلا، و جلا با مروارید است. . همچنین نمونه های بسیار خوبی از خوشنویسی وجود دارد.

 

 

دلتای رودخانه گمشده

دلتای رودخانه گمشده در میان خرابه های یک هرم معبد باستانی در جنگل های آمریکای مرکزی ساخته شده است. ماجراجویی ایندیانا جونز به  تحقیق در ویرانه‌های معبد می‌پردازد.این بندر همچنین به عنوان ایستگاهی برای کشتی های بخار ترانزیت دیزنی سی توکیو که بین قسمت های مختلف پارک حرکت می کنند، عمل می کند.

 

کوه فوجی

برخی از شگفت‌انگیزترین عکس‌های توکیو، کوه معروف فوجی است که در دوردست ها قابل مشاهده است که نمایی از تقابل کامل بین طبیعت و زندگی مدرن را رقم می زند.

کوه فوجی (فوجیسان) بلندترین کوه ژاپن است و با مخروط پوشیده از برف متقارن کلاسیک خود، از دیرباز نماد آن کشور بوده است. این آتشفشان در مذهب شینتو، به ویژه شاهزاده کونوهاناساکویا هیمه (با نام مستعار فوجی هیمه یا سنگن)، به عنوان روح مقدس در نظر گرفته می‌شود، و بالا رفتن از دامنه‌های آن برای پیروان این مذهب یک عمل زیارتی محسوب می‌شود. این کوه همچنین دارای چندین زیارتگاه مقدس مهم، غارها، چشمه ها و یک آبشار است. از سال 2013 میلادی، کوه فوجی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
کوه فوجی، اگرچه به طور کلی به عنوان یک کوه در نظر گرفته می شود، در واقع از سه آتشفشان مجزا تشکیل شده است. شیب‌های متقارن کلاسیک آن با انزوای کوه از سایر قله‌ها بسیار چشمگیرتر شده است. کوه فوجی که در جزیره هونشو واقع شده و در مرز بین استان‌های شیزوکا و یاماناشی قرار دارد، فقط 100 کیلومتر (60 مایل) از توکیو فاصله دارد و در یک روز صاف از برج های توکیو قابل مشاهده است. ارتفاع این کوه به 3776 متر (12389 فوت) می رسد و پنج دریاچه را در خود جای داده است. این آتشفشان در حال حاضر خاموش است و آخرین فوران آن در سال 1708 پس از میلاد رخ داد، اگرچه بین آن تاریخ و 1781 پس از میلاد 17 فوران ثبت شده است.

 

فوجی کوهی مقدس

نام کوه فوجی که توسط مردم آینونام گزاری شده،برای ساکنان بومی ژاپن باستان مقدس است، ممکن است از فوچی، خدای آتش و آتشگاه آینو یاد شود. برخی از فرقه‌های بودایی، کوه را مکانی مقدس می‌دانستند و از قرن دوازدهم پس از میلاد، مقصدی برای کسانی شد که زهد (شوگندو) را انجام می‌دادند و در ترکیبی از بودایی، تائوئیست و باورهای آنیمیستی به دنبال «تولد دوباره» از دوران خود در کوه بودند.

 

 

هیچ شهر امن تری از توکیو در جهان وجود ندارد

توکیو با وجود شلوغی و ازدحام، برای مسافران از هر نوعی فوق العاده ایمن است.

 

 

هتل کپسولی توکیو

فضا در هر شهری مهم تر از هر چیزی دیگری است، اما در توکیو، نادر است. این منجر به توسعه "هتل های کپسولی" شده است.

هتل های کپسولی «اتاق‌های کوچک» هتلی هستند که مهمانان برای اقامت ارزان در یک شب، در یک کپسول، نه چندان بزرگتر از بدنشان، استراحت میکنند.

گردشگران هیچ مالیاتی برای خرید پرداخت نمی کنند

درسته! توکیو ممکن است به یکی از گران ترین شهرهای جهان شهرت داشته باشد ، اما افراد زیادی نمی دانند که به عنوان یک گردشگر خارجی می توانند بدون مالیات از فروشگاه های دارای مجوز خرید کنند.

 

غذاهای ژاپنی

بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای ژاپنی در توکیو

توکیو خانه برخی از معروف‌ترین،منحصر به فردترین غذاخوری‌هایی است که در هر نقطه از جهان یافت می‌شوند.

اول اینکه چی بخوری؟ با این همه گزینه غذایی باورنکردنی و زمان کم، چگونه بهترین استفاده را از سفر خود می کنید؟ خوشبختانه، واقعاً هیچ غذای بدی در توکیو وجود ندارد.

در اینجا، ما فهرستی از بهترین غذاها برای خوردن در توکیو را گردآوری کرده ایم.

寿司سوشی

توکیو، پایتخت جهانی سوشی، جایی است که شما سوشی ای میل میکنید که آنها را از سوشی در بقیه جهان متمایز می کند. دو عامل برنده اصلی: فراوانی غذاهای دریایی تازه و مهارت‌های قدیمی که در تهیه برنج سرکه‌دار با نام برنج سوشی وجود دارد. به هر حال، سوشی غذایی است که بهترین مترادف با غذاهای ژاپنی است.

بهترین خبر این است که سوشی خوب در همه جای توکیو و با هر بودجه ای موجود است. آیا می خواهید از سوشی با بودجه کم لذت ببرید؟ سری به رستوران‌های ارزان و معمولی کیتن سوشی (سوشی تسمه نقاله) بزنید، جایی که می‌توانید مجموعه‌ای عالی از غذاهای دریایی را بدون ضرر و زیان تهیه کنید. این مکان برای افراد علاقه مند به سوشی تا حد امکان دلپذیر است !

 

 

رامنラーメン

رامن نیازی به معرفی ندارد. نودل کاملا پخته شده و قابل جویدن، تخم مرغ مربا، گوشت خوک آبدار، شاخه های بامبو در کاسه  داغ از آب سوپ.

این غذای ژاپنی که در سال های اخیر دنیا را طوفان کرده است، بر غذاهای توکیو تسلط دارد.

می‌توانید رامن‌فروشی‌هایی را پیدا کنید که پشت ایستگاه‌های قطار و ساختمان‌های دپارتمان پنهان شده‌اند، در خیابان‌های نامحسوس قرار گرفته‌اند، یا در میان ردیف‌هایی از غرفه‌های مواد غذایی قرار گرفته‌اند و کاسه‌های رامن در انواع مختلف سرو می‌کنند. تونکاتسو رامن، شیو رامن، میسو رامن، رامن تند شویو، تسومن و رامن سرد وجود دارد. به هر حال، تمام گزینه‌هایی را که می‌خواهید بررسی کنید، زیرا اینجا مکانی برای انواع رامن است.

 

 

یاکیتوری焼き鳥

یاکیتوری گوشت مرغ سیخ‌شده خوش طعمی است که با لعاب شیرین سویا سس رومال شده و روی زغال کبابی می‌شود. در حالی که گوشت جزو اصل منواست، در منوی یاکیتوری می توانید گوشت ها و سبزیجات دیگری را نیز روی سیخ پیدا کنید. همچنین جایی است که سطح پیشرفته قصابی مرغ ژاپنی را یاد خواهید گرفت، جایی که عقیق، جگر، سنگدان و پوست ظاهری منظم دارند.

بهترین مکان ها برای لذت بردن از یاکیتوری در توکیو، رستوران های ایزاکایا (میخانه های غذاخوری ژاپنی) و رستوران های مخصوص یاکیتوری هستند.

 

کاری ژاپنیカレー

کاری ژاپنی که در اواخر سال 1800 توسط بریتانیایی ها به ژاپن آورده شد، یکی از محبوب ترین غذاهای راحت  این کشور محسوب می شود. برخلاف کاری به سبک تایلندی یا هندی، غذاهای کاری ژاپنی بافتی شبیه خورش دارند و عموماً  شیرین تر و ملایم تر هستند. برخی از غذاهای کاری که باید امتحان کنید: برنج کاری، کاری اودون و کاتسو کاره (کاری با کتلت گوشت خوک)

 

تونکاتسو​とんかつ

کتلت گوشت خوک  و سرخ شده، تونکاتسو نسخه ژاپنی شنیسل است. این یک غذای طبقه کارگر و یک غذای اصلی ژاپنی برای قرن ها است. تونکاتسو مانند همه چیز در ژاپن، می تواند هم معمولی و هم بسیار گران قیمت باشد، اما بهترین تونکاتسو از بیرون به طرز شگفت انگیزی ترد، در داخل آبدار و تقریباً بدون چربی است. معمولاً با یک سس شیرین و خوش طعم، همراه با برنج بخارپز شده کرکی، انبوهی از کلم خرد شده، خیار شور و سوپ میسو سرو می شود.

 

 

گیوکاتسو (گاو کاتسو)牛カツ

با مرسوم ترین ستاره در فرهنگ غذایی ژاپن آشنا شوید: گیوکاتسو (گاو کاتسو). درست حدس می زنید، گیوکاتسو معادل گوشت گاو تونکاتسو است. کتلت های گوشت گاو به صورت پودر سوخاری، سرخ شده از سال 2015 محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با ظاهری ترد ، گیوکاتسو به طور مشابه به عنوان تونکاتسو سرو می شود، همراه با سس، برنج، کلم، ترشی، و سوپ میسو می‌توانید گوشت را به دلخواه در یک شعله کوچک روی میزتان کباب کنید.

 

سوکیاکیすき焼き

سوکیاکی یکی از غذاهای مورد علاقه ژاپنی ها در هوای سرد است که در آن مجموعه ای از سبزیجات تازه و گوشت برش های نازک در یک آبگوشت شیرین و شور بر پایه سس سویا در یک قابلمه داغ پخته می شود. اگر در پاییز یا زمستان به توکیو سفر می کنید، این غذای قابلمه داغ را در فهرست غذاهای ضروری خود قرار دهید.

 

 

یاکینیکو焼肉

یاکینیکو اساساً یک باربیکیو ژاپنی است که در آن مجموعه ای از گوشت نرم، سبزیجات و سس خوش طعم در جلوی میز چیده می شود. همه دور کباب می نشینند و غذا می پزند و می خورند. این لذیذترین و شادترین راه برای تجربه غذاهای عمومی ژاپنی است.

شبو شابوしゃぶしゃぶ

وقتی هوا سرد می شود، مردم توکیو با خوردن غذاهای قابلمه داغ مانند شابو شابو خود را گرم نگه می دارند. نام «شابو شابو» از صدایی است که وقتی سبزیجات و گوشت را با چوب های غذاخوری بهم می‌زنید و در قابلمه داغ «تکان تکان» می‌دهید. از آنجایی که همه در کنار دیگ داغ سر میز می نشینند، با هم آشپزی می کنند و در حین گپ زدن غذا می خورند، این غذایی است که خاطرات خوشمزه ای را رقم می زند.

 

 

تپانیاکی鉄板焼き

درست است که می‌توانید رستوران‌های تپانیاکی را در خارج از ژاپن به راحتی پیدا کنید، اما فقط در ژاپن می‌توانید بهترین گوشت گاو واگیو مرمری و تازه‌ترین صیدهای اقیانوس را امتحان کنید.

به عنوان یک ناهار خوری، دور یک کباب پز بزرگ و باز می نشینید و به تماشای سرآشپز ماهر می نشینید که ترفندهای آشپزی شبیه تئاتر شام را در حالی که گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات را با ذوقی چشمگیر می پزند، اجرا می کند.